Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


oktatas:programozas:3d:a_3d_programozasrol

< 3D Programozás

3D programozás

3D grafikus eszközök

Az első 3D támogatást 1996-ban a Voodoo I hardveres gyorsítókártyák hozták, amelyet a 3dfx adott ki. Ez csak 3D képeket tudott előállítani. Mellette szükség volt 2D kártyára is. Az NVIDIA éa az ATI elindítják saját megoldásukat. Az NVIDIA Geforce, kártyák, az ATI a Rage kártyák.

Programozási felületek:

  • OpenGL - Silicon Graphics - 1992 - C nyelvben írva
  • Direct3D - Microsoft
  • Vulkan
  • WebGL - 2011 - JavaScript kiegészítője.

OpenGL

Rugalmas. Quake OpenGL-ben készült. 2D és 3G grafikai API. Platformfüggetlen.

Beágyazott rendszerek számára kidolgozott változat: OpenGL ES.

Kezdetben egyeduralkodó a DirectX (akkor még nem Direct3D). Mostanra előre tör az OpenGL.

GPU

A GPU a Graphics Processing Unit, magyarul grafikus vezérlőkártya központi egység.

Gyorsítja a megjelenítést, segíti az összetett grafikus műveleteket.

Kiegészítő alrendszerek

Független OpenGL-t segítő alrendszerek:

oktatas/programozas/3d/a_3d_programozasrol.txt · Utolsó módosítás: 2024/06/05 17:26 szerkesztette: admin