oktatas:programozas:3d:a_3d_programozasrol
Tartalomjegyzék
3D programozás
- Szerző: Sallai András
- Copyright © Sallai András, 2020
- Web: https://szit.hu
3D grafikus eszközök
Az első 3D támogatást 1996-ban a Voodoo I hardveres gyorsítókártyák hozták, amelyet a 3dfx adott ki. Ez csak 3D képeket tudott előállítani. Mellette szükség volt 2D kártyára is. Az NVIDIA éa az ATI elindítják saját megoldásukat. Az NVIDIA Geforce, kártyák, az ATI a Rage kártyák.
Programozási felületek:
- OpenGL - Silicon Graphics - 1992 - C nyelvben írva
- Direct3D - Microsoft
- Vulkan
- WebGL - 2011 - JavaScript kiegészítője.
OpenGL
Rugalmas. Quake OpenGL-ben készült. 2D és 3G grafikai API. Platformfüggetlen.
Beágyazott rendszerek számára kidolgozott változat: OpenGL ES.
Kezdetben egyeduralkodó a DirectX (akkor még nem Direct3D). Mostanra előre tör az OpenGL.
GPU
A GPU a Graphics Processing Unit, magyarul grafikus vezérlőkártya központi egység.
Gyorsítja a megjelenítést, segíti az összetett grafikus műveleteket.
Kiegészítő alrendszerek
Független OpenGL-t segítő alrendszerek:
- GLUT - OpenGL Utility Toolkit
- GLFW - https://www.glfw.org/
oktatas/programozas/3d/a_3d_programozasrol.txt · Utolsó módosítás: 2024/06/05 17:26 szerkesztette: admin