oktatas:grafika:animacio:feladatok
Tartalomjegyzék
Animációs feladatok
- Szerző: Sallai András
- Copyright © Sallai András, 2011
- Licenc: GNU Free Documentation License 1.3
- Web: http://szit.hu
Feladatok GIF kimenettel
Feladat 001
- Készítsen egy animációt amelyen a következő látható:
- egy kör a bal alsó sarokból elindul a képen át átlósan és távozik a kép jobb felső sarkában.
- A képet mentse kor.xcf néven
- Készítsen az animációból GIF képet
- A mentés neve legyen: kor.gif
Feladat 002
- Készítsen animációt amelyen a következő látható:
- Egy farönkön egy fahasáb, amelyet egy favágó vág
- Mentse el az összes mellékréteggel együtt a következő néven:
- favago.xcf
- Az animációt önmagában külön fájlba mentse el:
- favago_anim.xcf néven.
- Utóbbiból készítsen GIF animációt is.
- Mentés: favago.gif
Feladat 003
- Készítsen animációt
- Egy apró rakéta nagyon magas fűben szeli át a levegőt a fűcsomók között.
- Mentés segédrétegekkel együtt:
- raketa.xcf
- Az animációs mentése:
- raketa_anim.xcf
- GIF
- raketa.gif
Feladat 004
- Készítsen animációt
- Az animáción egy fatörzs szerepel néhány ággal.
- az egyik ágon van egy levél.
- A levél ide-oda himbálózva a levegőben leesik a földre.
- Vagy a levegőben a szél ide-oda hordja a fa körül.
- Mentés segédrétegekkel:
- faeslevel.xcf
- Animáció mentés:
- faeslevel_anim.xcf
- A végén készítsen belőle GIF képet
- Mentés: faeslevel.gif
Feladat 005
- Készítsen animációt, amely egy akváriumot ábrázol
- Néhol szálljanak fel buborékok
- Legyen az akvárium alján homok
- Legyen a homokon csiga
- Legyen egy kő
- Minimum egy hal pedig úszkáljon ide-oda
- Mentés kisegítő rétegekkel:
- akvarium.xcf
- Animáció mentése:
- akvarium_anim.xcf
- GIF kimenet:
- akvarium.gif
Feladat 006
- Készítsen egy akkora szemet amely kitölti az egész képet.
- Animálja azt kacsintós szemmé.
- Mentés kisegítő rétegekkel:
- szem.xcf
- Animáció mentése:
- szem_anim.xcf
- GIF kimenet:
- szem.gif
Feladat 007
- Készítsen egy feliratot saját nevével, amely jobbról beúszik a képbe, majd balra kiúszik
- Mentés kisegítő rétegekkel:
- szoveg.xcf
- Animáció mentése:
- szoveg_anim.xcf
- GIF kimenet:
- szoveg.gif
Feladat 008
- Naplemente
- naplemente.xcf
- naplemente_anim.xcf
- naplemente.gif
Feladat 009
- Pattogó labda
- labda.xcf
- labda_anim.xcf
- labda.gif
Feladat 010
- Rajzolja le egy növény növekedését.
- A növény szökkenjen szárba.
- Hozzon leveleket
- Majd hozzon virágot.
Feladat 011
- Repüljön be egy madár jobbról
- Repüljön ki balra
Feladat 012
- Egy hajó beúszik a kép baloldalán
- Elhagy két szigetet
- Majd jobboldalt kiúszik
Mentés: hajó
Feladat 013
- A tengeren egy hajó felénk közeledik.
- Induláskor a hajó csak egy pont
- Egyre közelebb jön, majd átmegy rajtunk, mintha bekerülnénk a hajó belsejébe.
Mentés: hajoszembe
Feladat 014
- Egy szék van középen
- Egy pálcikaember bejön jobbról, majd
- leül a székre.
- A széken elidőz, majd kimegy jobbra.
Mentés: leul
Feladat 015
Egy csónak, benne egy ember, beúszik balról, majd kimegy jobbra. Utána vissza.
Mentés: csonak
oktatas/grafika/animacio/feladatok.txt · Utolsó módosítás: 2019/08/16 05:48 szerkesztette: admin