A wxWidgets egy programozói eszközkészlet asztali és mobil felületek megvalósítására. Egy keretrendszer. Sok osztályt és metódust tartalmaz kifinomult felületek létrehozására. Általános ablakozó felületek, grafikai elemek: képek, rajzok, egér és billentyűzet és más források figyelésére add lehetőséget. Könnyen és gyorsan hozható vele létre ablakozó felület.
Abban különbözik más keretrendszerektől – mint például az MFC vagy OVL –, hogy többplatformos. A wxWidgetsnek a programozói felülete (API) megegyezik vagy nagyon hasonló minden felületen. Például írsz Linuxon egy alkalmazást és kis ráfordítással, használhatod azt Windowson és Mac OS X-en. Nem kell egy programot többször megírnod, és több programozói felületet megismerned.
Megjelenít egy ablakot (wxFrame), menü- és státuszsorral. A menü tartalmaz egy kilépés és egy névjegy menüpontot.
#include <wx/wx.h> // Az alkalmazásosztály deklarációja class Program : public wxApp { public: // Az alkalmazás indulásakor hívjuk virtual bool OnInit(); };
bool Program::OnInit() { // Az alkalmazás főablakának létrehozása FoAblak *foablak = new FoAblak(wxT("Minimális wxWidgets alkalmazás")); // Megjelenítjük frame->Show(true); // Eseményhurok indul return true; }
#include <wx/wx.h> class MainFrame : public wxFrame { public: MainFrame(const wxString& title); };
#include "MainFrame.h" MainFrame::MainFrame(const wxString& title) : wxFrame(NULL, wxID_ANY, title, wxDefaultPosition, wxSize(250, 150)) { Centre(); }
all: g++ Program.cpp MainFrame.cpp `wx-config --cxxflags --libs` -o app