void glClearColor(GLclampf red, GLclampf green, GLclampf blue, GLclampf alpha)
void glClearIndex(GLfloat c)
void glClear(GLbitfield mask);
Példa:
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT)
Törölhető pufferek:
A rajzolás befejezését a glFlush() függvénnyel kezdeményezhetjük.
void glFlush(void);
A glFinish() függvény csak akkor adja vissza a vezérlést, ha minden utasítást végrehajtódott.
void glFinish(void);
A geometriai alakzatokat csúcspontokkal adjuk meg. Csúcspontot 2, 3 vagy 4 koordinátával adunk meg.
A csúcspontokat a glVertex*() függvényekkel adhatunk meg.
void glVertex{234}{sifd} (TYPE coords);
void glVertex{234}{sifd}v (const TYPE *coords);
A glVertex*() függvényeket a glBegin() és glEnd() függvények között kell megadni.
Az a vektor, amely adott pontban merőleges a felület érintősíkjára.
Minden csúcsponthoz legfeljebb egy normálist rendelhetünk, a glNormal*() függvénnyel. Szintaxis:
void glNormal3{bsifd} (TYPE nx, TYPE ny, TYPE nz) void glNormal3{bsifd}v (const TYPE *v)
Automatikus normalizálás engedélyezése:
glEnable(GL_NORMALIZE)
Pontok, szakaszok és poligonokat rajzolhatunk csúcspontokkal.
Kivételesen, egy téglalap megadható az átlók csúcspontjaival.
void glRect{sifd} (TYPE x1, TYPE y1, TYPE x2, TYPE y2 ); void glRect{sifd}v (TYPE *v1, TYPE *v2 );
glBegin(GL_LINES); ... glEnd(); glBegin(GL_QUADS); ... glEnd();