[[oktatas:grafika:animáció|< Animáció]] ====== Animációs feladatok ====== * **Szerző:** Sallai András * Copyright (c) Sallai András, 2011 * Licenc: GNU Free Documentation License 1.3 * Web: http://szit.hu ===== Feladatok GIF kimenettel ===== ==== Feladat 001 ==== * Készítsen egy animációt amelyen a következő látható: * egy kör a bal alsó sarokból elindul a képen át átlósan és távozik a kép jobb felső sarkában. * A képet mentse kor.xcf néven * Készítsen az animációból GIF képet * A mentés neve legyen: kor.gif ==== Feladat 002 ==== * Készítsen animációt amelyen a következő látható: * Egy farönkön egy fahasáb, amelyet egy favágó vág * Mentse el az összes mellékréteggel együtt a következő néven: * favago.xcf * Az animációt önmagában külön fájlba mentse el: * favago_anim.xcf néven. * Utóbbiból készítsen GIF animációt is. * Mentés: favago.gif ==== Feladat 003 ==== * Készítsen animációt * Egy apró rakéta nagyon magas fűben szeli át a levegőt a fűcsomók között. * Mentés segédrétegekkel együtt: * raketa.xcf * Az animációs mentése: * raketa_anim.xcf * GIF * raketa.gif ==== Feladat 004 ==== * Készítsen animációt * Az animáción egy fatörzs szerepel néhány ággal. * az egyik ágon van egy levél. * A levél ide-oda himbálózva a levegőben leesik a földre. * Vagy a levegőben a szél ide-oda hordja a fa körül. * Mentés segédrétegekkel: * faeslevel.xcf * Animáció mentés: * faeslevel_anim.xcf * A végén készítsen belőle GIF képet * Mentés: faeslevel.gif ==== Feladat 005 ==== * Készítsen animációt, amely egy akváriumot ábrázol * Néhol szálljanak fel buborékok * Legyen az akvárium alján homok * Legyen a homokon csiga * Legyen egy kő * Minimum egy hal pedig úszkáljon ide-oda * Mentés kisegítő rétegekkel: * akvarium.xcf * Animáció mentése: * akvarium_anim.xcf * GIF kimenet: * akvarium.gif ==== Feladat 006 ==== * Készítsen egy akkora szemet amely kitölti az egész képet. * Animálja azt kacsintós szemmé. * Mentés kisegítő rétegekkel: * szem.xcf * Animáció mentése: * szem_anim.xcf * GIF kimenet: * szem.gif ==== Feladat 007 ==== * Készítsen egy feliratot saját nevével, amely jobbról beúszik a képbe, majd balra kiúszik * Mentés kisegítő rétegekkel: * szoveg.xcf * Animáció mentése: * szoveg_anim.xcf * GIF kimenet: * szoveg.gif ==== Feladat 008 ==== * Naplemente * naplemente.xcf * naplemente_anim.xcf * naplemente.gif ==== Feladat 009 ==== * Pattogó labda * labda.xcf * labda_anim.xcf * labda.gif ==== Feladat 010 ==== * Rajzolja le egy növény növekedését. * A növény szökkenjen szárba. * Hozzon leveleket * Majd hozzon virágot. ==== Feladat 011 ==== * Repüljön be egy madár jobbról * Repüljön ki balra ==== Feladat 012 ==== * Egy hajó beúszik a kép baloldalán * Elhagy két szigetet * Majd jobboldalt kiúszik Mentés: hajó ==== Feladat 013 ==== * A tengeren egy hajó felénk közeledik. * Induláskor a hajó csak egy pont * Egyre közelebb jön, majd átmegy rajtunk, mintha bekerülnénk a hajó belsejébe. Mentés: hajoszembe ==== Feladat 014 ==== * Egy szék van középen * Egy pálcikaember bejön jobbról, majd * leül a székre. * A széken elidőz, majd kimegy jobbra. Mentés: leul ==== Feladat 015 ==== Egy csónak, benne egy ember, beúszik balról, majd kimegy jobbra. Utána vissza. Mentés: csonak